Bunul: reprezintă orice element creat de om sau de natură apt sa satisfacă o nevoie umană de consum personal sau productiv, datorită proprietatilor pe care le posedă.
Marfa: reprezintă un produs al muncii omenesti care satisface o nevoie si este destinat schimbului prin procesul de vanzare,cumpărare pe piată.
1)mărfuri normale: avanda o calitate unica cu diferite trepte si clase de calitate in majoritate pe piată.
2)mărfuri declasate: care desi sunt apte de consum prezinta diferite defecte de forma
3)mărfuri degradate: mărfuri improprii consumului
Mergeologia: reprezintă stiinta mărfurilor.
Serviciile: reprezintă rezultatele generate pentru satisfacerea necesitaţii clienţilor de activităţile realizate la inferfaţa dintre furnizor si client, precum si de activităţile interne ale firmei.
Proprietatile: reprezintă acele trăsaturi sau insusiri ale unui produs care il particularizează in raport cu alte produse si ii conferă capacitatea de a satisface anumite trebuinte umane.
Caracteristicile: reprezintă acele insuşiri, proprietaţi cele mai importante ale unui produs cele care definesc bunul respectiv si prin care se evoluează la un moment dat gradul de satisfacţie a clienţilor.
~caracteristici tehnico-functionale
~caracteristici estetice
~caracteristici ergonomice
~caracteristici ecologice
Inocuitatea produsului (alimentar): reprezintă proprietatea acestuia de a fi apt pentru consumul uman datorita lipsei substante chimice dăunatoare.
Produsul: conform standardului SR,EN,ISO 9000:2001definim produsul ca fiind rezultatul al unui proces, adica al unui ansamblu de activitaţi corelate sau in interacţiune care transforma intrarile in iesiri.
Conform acestui standard exista 4 categorii de produse:
1)servicii 2)software 3)hardware 4) materiale procesate
Calitatea: conform standardului SR,EN,ISO 9000:2001definim claitatea ca fiind "gradul in care un set de caracteristici inerente indeplinesc cerinţele".
Sortimentul de produse: reprezintă multimea marfurilor realizate sau comercializate de o anumita organizatie in scopul satisfacerii cererii unui anumit segment de consumatori si care asigură o activitate rentabilă.
a)sortimentul industrial: se defineste ca oferta intreprinderii producatoare sau a unei ramuri industriale.
b)sortimenul comercial: reprezinta mărfurile ce se desfac intr-un loc de vanzare, magazin sau intreprindere comercială.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu